MALLORCA

Som ni alla vet var jag på Mallorca. Och, som jag lovade ska jag nu berätta vad som hände.

Torsdag den 11
Som alltid var jag sen med ALLT (inklusive min packning). Jag sprang in i duschen 30 minuter innan jag skulle ta tunnelbanan för att möta mamma. Som tur var så han jag! Väl framme fick vi vänta jätte länge på att få checka in då mamma plötsligt frågar: "Elin, har du vägt din packning?" (Som jag skrev tidigare hade det blivit en panik packning vilket resulterade i att jag slängde ner halva min sommargrderob i väskan) "Klart jag inte har! Man får ju ha 20 kilo ju!" Svarar jag. Men när mamma påminer mig om att vi faktiskt åker på charter då man bara får ha 15 kilo får jag lite smått panik. Jag gick och vägde väska och tänka sig vilken tur jag hade- 14,8 kilo visade vågen!! Tror ni att jag blev retad hela resan för 14,8 kilo på tre dagar, haha!
Vi kom i alla fall på planet men fick kanske inte de trevligaste resenärerna bakom oss. Ett helt fotbollslag av fulla 40-60 åriga gubbar. Härligt! Som tur var hade jag drukit lite öl innan och beställde champagne på planet så jag slocknade :) Väl framme var receptionisten ett svin. Han gav oss usla rum och skyllde på att alla "bra" redan var tagna. MY ASS!! Sen är han till och med otrevlig- då orkade jag inte mer så Sofia och mamma fick ta över innan jag hade gett honom en fet käftsmäll! Med det slutade bra och vi fick våra rum, två timmar senare. Sen gick vi och la oss.

Fredag den 12
Det var inte så fint väder första dagen så vi hyrde bil och tog oss runt delar av ön. Vår destination var en by som heter Soller tror jag :p Vägarna dit var inte riktigt som i Sverige om man säger så. Jag trodde jag skulle dö ungefär 10 gånger (kringelikrok uppe i bergen) men som tur var är min mamma en duktig förare! Under resans gång såg vi riktigt vackra platser och åt på mysiga restauranger. Resan runt tog hela dagen så när vi kom hem var vi helt slut. Vi gjorde som spanjorerna och tog en siesta för att sedan ta en sen middag. Jag och Sofia hade planerat att åka till Magaluf på kvällen, men vi var så slut att vi drog ut i Palma istället. Vi blev förvånade över hur snygga alla tjejer var, långt mörkt hår, smala midjer, höga skor och vackra klänningar. Samtidigt var killarna nog blav de fulaste jag sett!! Nick Carter frisry från 97, för höga ljusa jeans som satt tajt om rumpan och för stort på resten av kroppen, uppknäppta skjortor med DEN DÄR gräsmattan på bröstet- yuck!! Då var jag lycklig över att vi svenska faktiskt har riktigt heta killar. Efter en sväng på stan gick vi hem, trötta men nöjda att vi i alla fall orkade oss ut.

Lördag den 13
FINT VÄDER! SOOOOOOOOOL!!! Jag låg vid poolen heeela dagen lång. Mamma och jag skulle ha tagit bussen till Magaluf, men jag var för trött så poolen fick duga. Efter en hel dag av sol tog vi en nap och sen var det bara att välja kläder och fixa sig inför en kväll då jag INTE skulle köra nyktert (som jag faktiskt gjorde på fredagen).
Vi åt middag med våra mammor på en fiskrestaurang, fast jag åt vegitariskt, grillade grönsaker med en massa havssalt, mumma! Efter det var det bara dags att hitta bussen vi skulle ta från Palma. Det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss, så vi tog en taxi med världens sötaste taxichauför. Jag satt, som vanligt, och sjöng med i alla låtar på radion så han höjde lite. Han var så söt så jag tänkte att han skulle få lite svenskt tuggummi och innan vi skulle gå av fixade jag sminket lite. Då vänder han sig om till mig och säger på knackig engelska: "You don´t need that, you are beautiful just as you are." Så jag tippade lite extra ;). Väl framme gick jag och Sofia och letade efter Treo som vi hade fått tipps om skulle vara bra att börja kvällen på. På vägen stötte vi på en massa engelska inkastare som vill att vi skulle gå på nått vatten party, WHAT? varför vill man bli blöt när man har smink och är fixade. Bara britter, haha! Efter mycket letande hittade vi i alla fall en svensk bar som heter E 4:an. Väldigt trevlig personal och där slutade faktiskt min kväll egfter sju shots och tre drinkar haha.

Söndag den 14
Jag var bakis, inte lite utan MYCKET bakis. Kom till frukosten en kvart innan den stängdes och var fortfarande inte helt nykter. Det pinsama var att jag pratade en massa och senare på dagen berättade jag samma saker som jag redan sagt vid frukosten för att jag inte kom ihog att jag sagt det. Smart, riktigt smart Elin! Men men, söndagen bjöd också på en massa sol så det blev poolen den dagen också tills vi skulle åka hem.

Tänkte att ni skulle få se lite bilder från resan också :)


På E 4:an- jag och Sofia


På E 4:an- Jag, Sofia och vår nyfunna vän Erica


På E4:an- Christopher (en jobbare) och mee

Nej, nu måste jag krypa till kojs.
God natt!
//Lillis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0